Kilka dni temu udostępniliśmy dla Was kilkadziesiąt darmowych narzędzi SEO, które znajdują się pod adresem narzedziaseo.godziolink.pl. Z narzędzi można swobodnie korzystać, poniżej opisujemy kilka najważniejszych narzędzi i funkcji jakie spełniają.
Sprawdź szybkość strony – od dawna mówi się, że szybkość wczytywania strony ma wpływ na ranking pozycji w Google, dzięki temu narzędziu sprawdzisz tak zwany „Page Speed Score”, czyli ocenę szybkości strony. Otrzymasz również sugestie dotyczące co warto zoptymalizować na stronie internetowej, aby ten wskaźnik był jeszcze lepszy.
Masowe sprawdzenie DA (Domian Authority) i masowe sprawdzenie PA (Page Authority) – te dwa narzędzia służą do masowego sprawdzenia DA i PA strony, wskaźniki te powinny być dobrze znane każdemu pozycjonerowi. Wskaźniki te są wyrażane w skali od 0 do 100, gdzie im większa wartość tym lepiej wyliczany jest na podstawie jakości linków przychodzących. Wskaźniki te zostały opracowane przez portal moz.com. Masowe ich sprawdzenie na pewno usprawni pracę każdemu w ocenie jakości linków.
Masowe sprawdzanie dostępności domen – dzięki temu narzędziu jesteś w stanie sprawdzić czy domeny są wolne, czy zarejestrowane, a sprawdzisz to do 100 domen za jednym razem, co ułatwi Twoją pracę w poszukiwaniu odpowiedniej domeny dla SEO, czy brandu.
Generator Sitemap XML – Wygeneruj plik z mapa strony. Plik ten ułatwia i znacznie przyspiesza robotom analizę i indeksację strony internetowej. Wygenerowaną mapę musisz jeszcze wrzucić na serwer i zgłosić ja w Search Console.
Czy strona jest mobilna? – W 2017 roku bez wątpienia wszystkie strony powinny być mobilne, sprawdź czy Twoja działa poprawnie.
Narzędzie do wyszukiwania broken links – narzędzie wyszukiwania niedziałających linków na stronie internetowej, można wykorzystać je na wiele sposobów – np. do usunięcia niedziałających linków, lub wyszukania potencjalnych linków do link buildingu.
Ilość sygnałów social media – portale social media stanowią dziś ogromną część naszego życia, pomimo że linki na portalach społecznościowych nie powodują bezpośredniego wzrostu pozycji w wyszukiwarkach to na pewno obecność w social zwiększa zaufanie w oczach Google. Sprawdź ilość sygnałów dzięki temu narzędziu.
Sprawdź linki wewnętrzne – nie tylko backlinki przychodzące do strony wpływają na pozycję w Google, sprawdź wewnętrzną strukturę linków, aby upewnić się, że linkowanie wewnętrzne jest tak jak powinno.
Powyższa lista opisuje tylko kilka najciekawszych narzędzi SEO z kilkudziesięciu dostępnych, zapraszamy do zapoznania się ze wszystkimi.